דלית אל כרמל – המקומות החדשים, האתרים השווים והאנשים שאתם חייבים להכיר

דלית אל כרמל שוב על המפה ולכם/ן רק נותר לבחור לאן להגיע וליהנות מיום מיוחד שימלא אתכם/ן מחדש.

אחת מהמטרות שהצבנו במגזין היא לתמוך בעדה הדרוזית שכל כך יקרה לליבנו.
בזמן שרבים מבני העדה מגויסים למלחמה, התיירנים הדרוזים זקוקים לתמיכה והפרגון שלכם, כדי שהם ישרדו את התקופה הקרובה.


האהבה הגדולה שכולנו רוכשים לקהילה ולאנשים המדהימים שבתוכה גרם לנו ליזום פרויקט יחודי, בו נגיע לשלל מקומות בכפרים השונים ונפרסם גם עסקים שלא הספקנו להגיע, כדי שתגיעו ותפרגנו מכל הלב.
כתבה ראשונה בסדרה מוקדשת לתושבי דלית אל כרמל ואנחנו מבטיחים לכם שתגלו אותה מחדש!

צימר שקיעה בכרמל
שקיעה בכרמל, דלית אל כרמל

מתגייסים למען הדרוזים של דלית אל כרמל

מתחמי נופש דלית אל כרמל

שקיעה בכרמלמתחם נופש חדש בדלית אל כרמל
המתחם החדש של דאלית אל כרמל רק בן 4 חודשים והוא היה מהראשונים שהזמין אליו מפונים להתארח.
שקיעה בכרמל הוא עסק משפחתי של סנד אבו רוקון, שמנהל את המקום יחד עם הוריו אמל ונורה.
המתחם מציע 3 סוויטות מעוצבות ושונות:
2 סוויטות זוגיות ועוד סוויטה משפחתית, מאובזרות ומצוחצחות.
הסויטות הזוגיות כוללות מיטה זוגית, ספה נפתחת, פינת אוכל, פינת ישיבה ומטבחון, כאשר בסוויטה המשפחתית יש 2 חדרים עם אופציה למזרונים נוספים לילדים.
במרפסת החוץ תהנו מג'קוזי גדול, בריכה (כרגע אינה מחוממת או מקורה), פינת מנגל, מטבח חיצוני, ריהוט גן ועוד.

טווח מחירים בעונת החורף:
סויטה זוגית בעלות 800 ₪ , סוויטה משפחתית 1,000 ₪
בעונת השיא:
סויטה זוגית בעלות 1,000 ₪, סוויטה משפחתית 1,500 ₪
*ניתן להזמין ארוחות בוקר מפנקות מעשה ידיה של השפית נורה, בתוספת תשלום
טלפון להזמנות: אמל 050-7961811

ארט סוויט יוקרה – מתחם נופש מעוצב
מתחם הנופש הייחודי, בבעלות האמן סם חלבי, הוא מקום בריחה מיוחד בדלית אל כרמל.
במתחם 5 סוויטות מעוצבות ומאובזרות, המתאימות לבילוי זוגי אינטימי או לכל המשפחה.
2 סוויטות במתחם הינן גדולות במיוחד ומתאימות לחופשה משפחתית (עד 4 ילדים) ובהן 2 חדרי שינה מרווחים, חדר רחצה, סלון מעוצב, פינת אוכל ומטבח מאובזר.
3 סוויטות נוספות במתחם מעוצבות כחלל אחד ומתאימות לזוג + ילד. 
בסוויטות תהנו ממיטה זוגית מפנקת, פינות ישיבה וחדר רחצה. 
מתחם החצר כולל בריכה מחוממת ומקורה בעונת החורף בגודל 9X4, מטבח חיצוני הכולל מנגל גז ופחמים, מעשנת, כירת גז, פינות ישיבה מפנקות ונוף מרהיב של הכרמל, מישור החוף והים התיכון.
לאורחי הסוויטות עומד מתחם משותף המציע שלל מתקנים, ביניהם: בריכת זרמים מקורה בגודל 4X2 המחוממת ל-40 מעלות, פינות ישיבה, טלוויזיה, מקרר, פינת קפה ואפילו פלייסטיישן.

עסקים בתחום האוכל בדלית אל כרמל

MAZAJ CAFE – בית קפה חדש
אין כמו לגלות מקום חדש ומרהיב שגורם לך להתפעל ולהרגיש כמו ילד בחנות ממתקים!
כזה הוא מזאג׳ קפה, בית קפה שנפתח רק ביום 3.10, במרפסת הבית של משפחת דקסה בדאלית אל כרמל הצעירה.
פירוש השם מזאג׳ הוא "מוזה" והוא אכן נותן מוזה, כשהוא משקיף לעבר הנוף הפסטורלי של המוחרקה.
בית הקפה הוקם על ידי שירין המופלאה, אמא לארבעה ילדים, בעלת תואר ראשון בהוראה, שעשתה הסבה מקצועית כגננת, כדי לפתוח מקום עבורה ועבור בעלה שפרש מצה"ל, כשהמטרה היא לגרום לאורחים להירגע מהיום ולהתמלא באנרגיה.

בית הקפה מציע ארוחת בוקר המורכבת מחומרי גלם איכותיים, סלטים טריים וטעימים (סלט חלומי, סלט יווני ועוד), עוגות בעבודת יד, מיצים טבעיים (כולל לימונענע גרוס) ושתייה חמה (גם סחלב יש שם), כאשר בשעות הצהריים מתווסף לתפריט טוסטים וגבינות משובחות (ישנן אופציות טבעוניות).
בקרוב המקום עובר קירוי לחורף (עם סגירה חשמלית).

שעות פעילות: כרגע כל יום בין השעות 09:00-22:00 (מומלץ להתעדכן באינסטגרם) | כתובת: דליה הצעירה (למיקום מדויק)

MAZAJ CAFE דלית אל כרמל

אל ברנדה el barnde
בתוך דליית אל כרמל שוכן בית קפה קסום ופסטורלי שעד לא מזמן היה שמור בסוד בין התושבים המקומיים. אל ברנדה שפירושו “המרפסת” מציע ארוחות בוקר בסיסיות וטעימות מול הנוף להרי הכרמל (ביום טוב גם תזכו לראות את הים).
בעלת המקום היא שאדיה, אישה מיוחדת בפני עצמה, שמאז שהיא זוכרת את עצמה חלמה על בית קפה משלה. כשעברה לדאלית אל כרמל החליטה להגשים את חלומה ולפני כשנתיים פתחה מאחורי ביתה את בית הקפה המשפחתי, כשהבונוס הוא מיקום עוצר נשימה.
בתפריט תמצאו ארוחות בסיסיות במשך שעות הבוקר- בוהריים: ארוחת בוקר קלאסית, ארוחת בוקר חלבון, שקשוקות, כריכים, טוסטים, סלטים (לא לפספס את סלט החלומי), פיצה, רביולי ועוד.

כדאי לדעת:
*המקום נגיש לנכים (כניסה מסביב)
*טיפ מאתנו: הזמינו מקום מראש ורצוי את הכרכרה או שולחן בקו ראשון לנוף!

טלפון: 052-819-6930 | שעות פעילות א-ו 08:30-14:00 (המטבח נסגר בשעה 13:00) | כתובת: אום כולתום, דאלית אל-כרמל

אחוזת אל חיר- אוכל לנשמה
אחוזת אל חיר היא חוויה אותנטית ומחברת, חוויה בה תרגישו שהגעתם למקום הכי אותנטי של העדה הדרוזית ובו זמנית שהגעתם הכי קרוב לבית.
אחוזת אל חיר כוללת מסעדה דרוזית, בקתות דרוזיות אותנטיות ופשוטות, שלל עצי פירות, חיות מסביב ואיש אחד ומיוחד שעושה אותה למיוחדת מכולן- חיר חלבי.
המסעדה מציעה ארוחה דרוזית אותנטית בה שלל מנות, מעשה ידיו של חיר, יוגשו למרכז השולחן.
בין המנות שטעמנו: מג'דרה, שולבטה, סינייה עם טחינה, סלט טבולה, באבא גנוש, מסחאן, קובה על האש, כרוב ממולא באורז, לאבנה דרוזי ייחודי ועוד. חלק מהמנות בשריות, צמחוניות וטבעוניות.
חיר בבסיסו הוא חקלאי ואת שלל המטעמים הטעימים למד מאמו. הוא  גם זה שאחראי על האחוזה כולה, יחד עם ילדיו שכרגע נמצאים במילואים בתפקידים בכירים, מטפח ומנהל את המקום ביד רמה.
מרגע הגעתכם חיר יקבל את פניכם בחיוך גדול ויכניס אתכם לתוך האוירה המיוחדת שמייצר המקום.
מיד לאחר הארוחה תוכלו לעבור למתחם שבסמוך כדי לשבת לתה או קפה לצד בקלאווה.

כדאי לדעת:
*מומלץ להזמין מקום מראש למסעדה.
*ניתן לקיים אירועים במסעדה (עד 80 משתתפים).
עלויות:
*מבוגר- 120 ש"ח
*ילד עד גיל 10- 60 ש"ח.
*אין הגבלה על האוכל והאוכל מתמלא בכל פעם שהצלחת ריקה.

טלפון: 04-850-0090  | שעות פעילות: כרגע חמישי- שבת מהשעה 12:00 עד אחרון הלקוחות|  כתובת: אחוזת אל חיר בוייז, דלית אל כרמל

מסעדה בדלית אל כרמל
חיר חלבי מאחוזת אל חיר

אחוזת אל חיר בדאלית אל כרמל
חיר חלבי מאחוזת אל חיר

BAKE IT | קונדיטוריה ומאפייה
ברחוב הראשי של דלית אל כרמל גילנו את הקונדיטוריה והמאפיה החדשה "BAKE IT", עסק משפחתי של אבא, שף וקונדיטור ותיק בתחום, וילדיו החרוצים.
המקום הקטן משלב אוכל רחוב לצד כל מה שצריך בקונדיטוריה: עוגות מעולות (שמרים, קצפת, גבינת פרורים ועוד), עוגיות בריאות/ שוקולד/ טחינה והעוגיה הכי פופולרית- עוגיית אמסטרדם בגרסה הדרוזית שחייבים לטעום, מאפים מתוקים וסופגניות בטעמים מפתיעים.
לצד אלה תוכלו לנשנש אוכל רחוב, כמו שווארמה ביתית, נקניקיות וסלט יווני.
בסופי שבוע מצטרפים לתפריט קרואסונים מושחתים וטעימים כל כך- מקרואסון תותים ועד לקרואסון פיסטוק הכי טעים שבדקנו עד היום! חלקם טבעוניים.
טיפ מאתנו: תגיעו מוקדם כי הכל מתחסל מהר!

טלפון:  046203070 / 0535591099 | שעות פעילות: כל ימות השבוע 05:30-21:00 (ניתן להזמין טייק אווי) | כתובת: בוויז כתבו "בגט אבי", דאלית אל כרמל והקונדיטוריה תהיה ממול

קונדיטוריית BAKE IT
קרואסון הפיסטוק הכי טעים שאכלנו התגלה בקונדיטוריית Bake it

סדנאות ואתרים לביקור במועצה דלית אל כרמל

בית הצבעים של סם חלבי
האומן הייחודי סם חלבי, המכונה “צייד הצבעים”, פתח את “בית הצבעים” המפורסם- בית המשפחה המקורי בו גדל וצמח, שהפך להיות פרויקט צבעוני בדליית אל כרמל.
סם שנולד עם מכחול ביד הוא הבן העשירי, אחרי תשע אחיות, עם סיפור מיוחד ומעורר השראה שהפך לשם דבר בארץ ובעולם. בית הצבעים כולל 4 קומות, בהן 13 חדרים שנוצרו עם 1,800 ליטרים של צבע: מטבח, סלון, חדר הילדות של סם חלבי, חדר הסטודיו בו יצר את עבודותיו, פסנתר, חדר מיוחד המוקדש לאימו ולמפות התחרה המעוצבות שלה ומרפסת מעוצבת המשקיפה על נופיו של הכפר, שם גם תוכלו לשבת לקפה ועוגה. בקומה התחתונה מוצגת הגלריה של סם, בה מתקיימות סדנאות יצירה והפעלות לקהל הרחב.
במהלך חג החנוכה,  7-15/12/23, בימים א-ה', יערכו בבית הצבעים סיורים מודרכים לכל המשפחה וסדנאות צביעה על חנוכיות לילדים מגיל 4 בהזמנה מראש. מפונים מוזמנים, ללא תשלום.

שעות פעילות: א-ה ושבת בין  10-16:00 , יום שישי 10-15:00.
עלויות: 45 ₪ לאדם/ כרטיס משפחתי (עד 3 ילדים)- 110 ₪ / מחיר מיוחד לחייל בשרות ולאזרח ותיק- 30 ₪ לאדם. כתובת: בית הצבעים, שכונת חלית עלי, דליית אל כרמל
רכישת כרטיסים באתר של בית הצבעים

מרכז יסמין – המרכז לכל בעיה
דמיינו לעצמכם אישה חזקה מפוצצת בכריזמה שרק כדי לשמוע אותה תעצרו את כל מה שאתם עושים באותו רגע. זאת בדיוק פותה חלבי, אמא לחמישה ילדים ויזמית בנפשה, שהקימה ביחד עם בעלה מועין את "מרכז יסמין", הממוקם ברובע העתיק של דאלית אל כרמל.
במרכז יסמין תמצאו שלל חליטות בריאות (להורדת סכרת, לחץ דם ואפילו מיגרנה), חליטות צמחים שפותרות מגוון בעיות, סבונים מחלב עיזים לעור חלק ונגד נשירת שיער ועוד שלל מוצרים שפותה מכינה בעצמה.
אם תציצו פנימה תוכלו לראות את החלל המיוחד בו פותה מקיימת סדנאות העצמה נשית והסבר על המסורת של העדה הדרוזית. במהלך הסדנה פותה חושפת את הסיפור המורכב ומעורר ההשראה שלה, איך היא הצליחה לפרוץ את כל המוסכמות, עד שהגיעה בכוחות עצמה להקים את מרכז יסמין ומפעל שלם לפיתות דרוזיות, במסגרתו היא מעסיקה חיילים משוחררים ונשים שאין להן פרנסה, בדוכנים השונים בקניונים. בחודשי האביב תוכלו גם ליהנות מסדנאות מיוחדות בהן פותה תלקט איתכם צמחים ותכין איתכם מאכלים אותנטיים מיוחדים.

מאז הלחימה בני משפחתה, כולל בניה, גויסו למילואים ופותה נשארה לבדה לנהל את העסק.
באותו זמן גם נעצרה מסורת האירוחים בביתה, במסגרתם קבוצות רבות הגיעו ונהנו מאוכל דרוזי מעשה ידיה. פותה תשמח לראות אתכם במרכז, להציע את מיטב מוצריה, לערוך לכם סדנה ולהכין לכם את האוכל הדרוזי האותנטי בביתה (בהזמנה מראש).

טלפון: 054-6757028 | כתובת: מרכז יסמין, דלית אל כרמל

קיר הגרפיטי הארוך ביותר בישראל
רבים לא יודעים שקיר הגרפיטי הארוך ביותר בארץ נמצא על הכביש הראשי של דלית אל כרמל, מחוץ לאצטדיון הכדורגל עירוני. את הקיר באורך כ-520 מטר בדלית אל כרמל יצר האמן דודי שובל, ביוזמת המועצה המקומית דאלית אל כרמל, מתוך מטרה לעודד את התיירות אליו. הקיר מכיל שלל יצירות צבעוניות, מסרים ותיאורים גרפיים שכדאי לעצור את הרכב בצד, ללכת לאורכו ולהצטלם לצד אחת מהיצירות המרהיבות.

כתובת: מגרש הכדורגל, דאלית אל-כרמל

קיר הגרפטי הארוך בישראל

מקומות שלא בדקנו בדלית אל כרמל

מקומות אירוח בדלית אל כרמל

ספא התאומים LA TWIN SPA
ספא התאומים של רנין ורדואן משילח הוא ספא מיוחד ואינטימי, בסטייל בוהו שיק, בו זוג או משפחה יכולים להתפנק ממתחם פרטי משלהם למשך מספר שעות או לילה שלם.
המקום מציע בריכה מחוממת, ג'קוזי בועות, סאונה יבשה, כורסת עיסוי חשמלית וארוחה מפנקת.
בזמן זה בו רנין מנהלת את הספא בעלה גויס למילואים וכך גם סבא של רנין, שנלחם גם במלחמת לבנון ה-2, והם ישמחו שתבואו להתפנק ולתמוך במשפחה שתורמת רבות עבור המדינה.

שעות פעילות: כל השבוע | טלפון: 053-7127337 | כתובת: אלתלמיד דאלית אל-כרמל

ספא בדלית אל כרמל

וילה אדהם
בלב דלית אל כרמל שוכנת וילה גדולה המציעה 6 חדרי שינה זוגיים ומרווחים כאשר לכל חדר יש מקלחת ושירותים צמודים. וילה אדהם בנויה ב-2 מפלסים וכוללת בריכה מחוממת ומקורה, ג'קוזי מול הנוף, מטבח מאובזר (הכולל תנור אפיה, מקרר, כיריים ועוד), סלון מרווח (שם תהנו ממערכת קריוקי, פינות ישיבה, מסך צפיה, בר מסיבות וקונסולת משחקים) חצר מטופחת המוקפת עצי דקל ועצי זית מרשימים, משחקי שולחן ועוד. רפיק, בעל הוילה המיוחדת, הוא נכה צה"ל ואיש מקסים ואדיב שישמח לארח אתכם מכל הלב.

טלפון להזמנות: 053-9427962

אוכל בדלית אל כרמל

סנובר SNOBAR
מסעדה חדשה שעוד לא הספקנו להגיע ולבדוק היא סנובר, מסעדה המציעה מנות מהמטבח הדרוזי האותנטי, בגינה הפרטית והמושקעת של בני משפחת חלבי.
המסעדה הוקמה על ידי בני הזוג עמאד ונוואל, מתוך מטרה לתת טעימה מהאוכל הביתי של העדה ודרכו לקרב לבבות וליהנות מאירוח דרוזי כיד המלך, באווירה מיוחדת.
מדובר במקום חדש שפועל בסופי שבוע בלבד, בהזמנה מראש.
*כדי ליהנות משלל האופציות הצמחוניות והטבעוניות יש לציין זאת מראש בטלפון.

טלפון: 0524-520169 | שעות פעילות: ו-ש בין השעות 13:00-22:00(בהזמנה מראש) | כתובת: דאלית אל כרמל , רחוב אלג'וז

אוכל דרוזי בדלית אל כרמל

המטבח של נורה- מסעדה כשרה בדלית אל כרמל (סגור זמנית)
ידעתם שיש אוכל כשר בדאלית אל כרמל? אם לא- כדאי שתכירו ותתאהבו גם!
המטבח של נורה מציע חווית אירוח דרוזית כפרית, באווירה חמה ומשפחתית. נורה השפית והבעלים של המסעדה והקייטרינג הכשר מציעה שלל מנות דרוזיות אותנטיות, לצד אירוח חם והסבר על המורשת של העדה הדרוזית וההיסטוריה שלה.
במקום של נורה ניתן לערוך אירועים מיוחדים וגם להזמין קייטרינג לבחוץ, ליהנות מסדנאות בישול ואירוח שמציעה לקבוצות, לצד מופעי נגינה והרצאות של העדה. 
מאותה שבת נוראית נורה פתחה את המטבח שלה עבור כל אנשי הקיבוצים מעוטף עזה והיום המסעדה סגורה מאחר והיא מבשלת אוכל למפונים שנמצאים בצפון. ברגע שהמסעדה תפתח מחדש אנו נעדכן אתכם ונקרא לכם לפרגן באהבה לאישה אחת ומיוחדת שנותנת את הנשמה עבור תושבי המדינה.

טלפון: 052-3848576 | שעות פעילות: כרגע המסעדה סגורה | כתובת: "המטבח של נורה דאלית אל כרמל"

ביי ד׳ה וויי – BUY THE WAY דלית אל כרמל
ביי ד׳ה וויי היא רשת מוכרת שאחד מהסניפים שלה הוא בדליית אל כרמל ובבעלות בני משפחה אחת.
הסניף מציע אוכל טעים במחיר נגיש לצד משקאות מיוחדים, חטיפים וממתקים.
אדיב שאחראי על העסק נמצא מתחילת הלחימה במילואים וכרגע אשתו אדיר מנהלת את המקום ביד רמה. בני הזוג חיממו לנו ולמאות תושבים את הלב כשהזמינו מהיום הראשון את החיילים, המילואימניקים, אנשי הביטחון והשוטרים לאכול בחינם.

טלפון: 050-7444150 / 055-5613734 | שעות פעילות: כל ימות השבוע, בין השעות 11:00-22:00 | כתובת: בוויז- ביי דה וויי דאלית אל-כרמל

אטרקציות לילדים בדלית אל כרמל

ג'וי פארק Joypark דלית אל כרמל
משחקייה ענקית ששוכנת באיזור התעשיה של דליית אל כרמל. הפארק מתפרס על פני שטח של כ- 2,000 מ' ובו שלל מתקנים למגוון רחב של גילאים, כגון מכוניות מתנגשות, קרוסלה, לצד אולם קולנוע ובאולינג שהוקם לפני כשנה.

טלפון 072-3319035 | שעות פעילות: א'-ה-12:00-21:00 ו'-ש'- 10:00 עד 22:00 | כתובת: איזור התעשייה דלית אל כרמל


מחפשים לטייל בעוד מקומות בארץ?

בואו לתמוך ולפרגן מכל הלב ♥
מוקדש באהבה לאחים והאחיות שלנו, בני העדה הדרוזית

צוות BESTIP

השאירו תגובה ✦ כתובת האימייל לא תוצג באתר

כתבו הערה
הכניסו את שמכם כאן