סירמיונה : טיול בדרום אגם גארדה

טיול בסירמיונה ובעיירות שבדרום אגם גארדה

סירמיונה, פסקיארה וקניון בורונה לצד אתרים שלא הספקנו להגיע אליהם

סירמיונה Sirmione

קמנו לבוקר שישי והתחלנו במסע טיולים לעיירות שבדרום אגם גארדה.
פתחנו את הבוקר בעיר קטנה ויפיפיה בשם סירמיונה השוכנת על חצי אי צר בחוף הדרומי.
מדובר בעיירת נופש ציורית ומיוחדת בה התאהבתי ממבט ראשון ושאני ממליצה בחום לבקר בה פעמיים:
פעם אחת בשעות הבוקר ופעם נוספת בשעות הערב (כל זאת בהנחה שאתם נמצאים מספר ימים באזור).

מצודת סקליג'רו שבסירמיונה

אל תפספסו את סירמיונה המיוחדת

אטרקציות בסירמיונה

בין האטרקציות המובילות בסירמיונה תמצאו סיור בסמטאות העיר העתיקה, מצודת סקליג'רו, מערות קאטולו, טיול בשביל הפנוראמי המוביל למים, חוף רחצה, שייט בסירה המקיפה את המצודה ואת לשון היבשה (ניתן להזמין בכניסה לעיר) וספא הכולל מים תרמיים בשם Aquaria Spa at Terme.

ספסל מול הים בסרמיונה

העץ הבודד בים המלח

האטרקציות בהן ביקרנו בסירמיונה

מצודת סקליג'רו Rocca Scaligera di Sirmione

את הביקור בעיירה בחרנו להתחיל במצודת סקליג'רו.
מדובר באתר מרכזי שרק בשביל הנוף שמחכה לכם במעלה המצודה שווה לשלם את עלות הכניסה.
מיד עם כניסתנו למצודה קיבלנו ברושור בשפה העברית המפרט על החלקים השונים בו, שלבי הבנייה ותולדות המבצר.
המבצר או "הרוקה" כפי שמכונה הוא המקום הצר ביותר בלשון היבשה ומטרתו הייתה לשימוש הצבא. המבצר היה בעל משמעות צבאית ב-300 השנים הראשונות אך כאשר נבנתה המצודה בפסקיארה הוא איבד את משמעותו ואת כוחו להגן בצורה טובה ולמעשה הפך למחסן תחמושת של הצבא הוונציאני.
משנת 1976 המצודה הפכה לאתר תיירותי ופופולארי בקרב מטיילים רבים.

אגם גארדה צפון איטליה

סירמיונה : מצודת סקליג'רו והנוף הנשקף ממנה

טיפוס במדרגות:
גולת הכותרת בביקור במצודה היא התצפית על האגם, סביבתו וסרמיונה.
על מנת ליהנות מהמחזה היפה תאלצו לטפס כ-170 מדרגות.
מומלץ בחום שלא לפספס זאת !

משפחות עם ילדים קטנים שימו לב-
את העגלות תצטרכו להשאיר בכניסה.

טיפים חשובים:
הצטיידו בבקבוק מים (170 מדרגות!) וכן אדם השומר על התינוק למטה, יחד עם העגלה : )

שיטוט בין סמטאות העיר העתיקה

לאחר שסיימנו את הביקור במצודת סקילג'רו ישבנו באחת המסעדות כדי להתרענן ולאגור כוחות להמשך היום.
מיד לאחר מכן התחלנו להסתובב בין סמטאות העיר העתיקה והציורית.
במהלך השיטוט בסירמיונה מצאתי מספר קניות שוות במיוחד : נעליים ב-50 ש"ח, תיק יפיפיה וחולצות טי מעוצבות.
מדובר באחת החוויות המהנות בטיול שכן הטיול ברחובות העיר העתיקה המלאה בתיירים הוא חוויתי וקסום.
הגברברים שלנו הרימו ידיים במחצית הדרך וחיכו לנו עד שנסיים את מסע השופינג והשיטוט ברחובות העיר העתיקה.

סמטאות סירמיונה

שביל פנוראמי Passegiata Panoramica

לאחר השיטוט בסמטאות העיר העתיקה איחדנו כוחות עם הגברים וצעדנו יחד בשביל הפנוראמי המוביל עד לקצה לשון היבשה.
השילוט לשביל זה מתחיל ברחוב דאנטה.
בסוף השביל תמצאו חוף מוסדר (במונחים של הקהל הישראלי אומר שלא מדובר בחוף שהיינו מגיעים במיוחד אליו כדי להשתזף ;)) ובנוסף נקודת KISS PLACE שהיתה תירוץ מושלם כדי לתת לבעלי נשיקה.

אני ממליצה בחום לטייל בסמטאות העיר העתיקה ולהגיע עד לשביל הפנוראמי המוביל אל הים ולהכיר את הנקודות המעניינות בסירמיונה שלצערי רבים מפספסים במהלך הטיול בה.
שימו לב כי דרך שביל זה ניתן להגיע למערות קאטולו.

נקודת נשיקה בסירמיונה
סירמיונה : נקודות מעניינות בשביל הפנוראמי
שביל פנורמי וים בסירמיונה
נקודות מעניינות שחובה להגיע אליהן בסרמיונה

טיפ

במידה ואתם שוהים מספר ימים באיזור אגם גארדה מומלץ להגיע לסירמיונה היפה בבוקר ובערב.
בנוסף זה ה-מקום ליהנות מגלידות משובחות וכן מפיצות ולזניות טעימות במיוחד.

חנייה בסירמיונה

הכניסה לתוך העיר העתיקה היא רגלית, דרך הגשר המתרומם של מצודת סקליג'רו.
לעיירה זו לא ניתן להכנס עם רכבים ולכן החננו את הרכבים באחד החניונים באיזור.

צפון איטליה מלון בסירמיונה
מלון בסירמיונה

קבוצות הוואטסאפ Bestip

פסקיארה Peschiera

לאחר שסיימנו את הביקור בסירימיונה היפה נסענו לעיירה קרובה אליה בשם פסקיארה.
עיירה זו מוקפת בחומות ובתעלות ובה תמצאו בתי קפה וביום שני בבוקר גם שוק.
עיירה זו בעלת עבר צבאי וכוללת מצודה אשר בזמנים הרלוונטיים היתה לה חשיבות מכרעת.

לעיירה זו הגענו בשעות הצהריים ונהננו בעיקר מהנוף ומהמסעדה אשר היתה ממוקמת על האגם וחידשה את המצברים.
אני מניחה שבשעות הערב, בה הרחוב הומה אדם, האווירה היא אחרת.

טיפ

אני לא רואה סיבה להגיע לפסקיארה במיוחד אך לאחר ביקור בסירמיונה אני ממליצה לשלבה עם בורגטו באמצעות שכירת אופניים מהעיירה פסקיארה (שילוב זה היה בתכנון אך כמו שאומרים תוכניות לחוד ומעשים לחוד).

קניון בורונה – Centro Commerciale Adigeo

לאחר הביקור בשתי העיירות הפעלנו לחץ מתון על יתר "חברי המשלחת" כדי לעשות קצת שופינג לנשמה 🙂
קניון Centro Commerciale Adigeo היה היעד הבא והתגלה כקניון ענק ומוצלח ביותר.
בקניון זה תמצאו, בין היתר, את חנות פריימרק (Primark) הידועה.
תשומת הלב למכורות שבנינו כי לא מדובר בחנות ענקית כמו שיש בלונדון ובמדריד.

חזרה לעיירה דסנזאנו דל גארדה

בסיום השופינג חזרנו לאיזור המלון למסעדה מעניינת ומיוחדת הממוקמת על שפת אגם גארדה שבצמוד אליה גם פאב מגניב לסגור את היום.
החסרון היחיד היה הברחשים שחגגו בכל פינה.

אתרים נוספים שניתן לשלב בדרום אגם גארדה

בורגאטו Borghetto Sul Mincio

אחד הכפרים שאני מתחרטת שלא הספקנו להגיע אליהם בו ניתן לטייל בגשר המנעולים משני גדות הנהר הוא כפר בורגאטו.

סמוך לכפר בורגאטו נמצא Parco Della Sigurta
בפארק סיגורטה המשתרע על שטח של כ-60 דונם תמצאו גנים בוטניים, מדשאות, אגמים, מבוך עצים, פינת חי ועוד אטרקציות מעניינות עליהן המליצו מטיילים, תוך המלצה חמדה להגיע באמצעות רכב גולף בשל גודלו העצום של הפארק.

פארק מים Sea Life

פארק חיי הים הוא פארק מים מקורה העוסק בחיים שמתחת למים.
המבקרים בו יצעדו בין אקוואריומים גדולים לרבות במנהרה הנמצאת בתוך אקווריום ענק.
פארק זה מתאים בעיקר להרכב משפחתי עם ילדים קטנים וחובבי דגים.

פארק מים תרמיים Parco Termale Del Garda

בכפר קטן בשם Cola (מצפון מזרח לעיירה פסקיארה) פועל פארק מים תרמיים חמים הכולל, בין היתר, אגם מלאכותי, בריכה, מפלי מים ומזרקות עיסוי.
אני מקווה שבפעם הבאה שאבקר במקום אספיק לבדוק אותו מקרוב.

טיפ:
נכון למועדים בהם אנחנו ביקרנו בצפון איטליה עלות הכניסה לזוג הינה 52 יורו אך אם תגיעו בשעות הערב העלות תהיה 18 יורו.
אני ממליצה לבדוק את עלות הכרטיס גם דרך בית המלון שלרוב יש לו הנחה נוספת וכך תיהנו מכרטיס זול משמעותית.
גולשים שביקרו בפארק הוסיפו כי יש להגיע עם מגבות וניתן להביא נשנושים.

פארק מים Aquardense

מדובר בפארק מים חדש יותר אשר גולשים ציינו לגביו שכדאי להגיע אליו בערב קריר או ביום גשום.

קומפלקס Caneva Word

מדובר בפארק שעשועים גדול באיטליה הכולל עיר סרטים, פארק מים ומופע אבירים.

קניון Il Leone

קניון איל לאונה נמצא כחמישה קילמוטרים מהעירייה בה לנו, דסנזאנו דל גארדה, אליו מגיעים רבים מתושבי המקום.
מאחר וההמלצות הרבות ברחבי האינטרנט התמקדו בקניון הגדול בורונה העדפנו לבחור בו מאשר להגיע לקניון זה.

מעוניינים להגיע לגארדלנד?

ניתן לשלב ביקור בעיירה סירמיונה ולהגיע בשעות אחר הצהריים לפארק גארדלנד.
אנחנו יצאנו לפארק בשעות הבוקר המוקדמות וכך זכינו ליהנות מהפארק ומתקניו ללא תורים ואף חזרנו למתקנים שאהבנו.
חשוב לבדוק את תחזית מזג האוויר וכן לרכוש כרטיס בטרם ההגעה וליהנות מהנחה שלא תוכלו לקבל במעמד הרכישה בפארק גארדלנד.

במדריך לחופשה משפחתית בצפון איטליה תמצאו המלצות שימושיות וגם טיפים לקבלת הנחות על אטרקציות.

מעוניינים למצוא מלון, טיסה או חבילה משתלמת?
לקבלת הצעת מחיר מוזלת מבעלי חברת "טריפנדה", סוכן הנסיעות של Bestip, אתם מוזמנים למלא את הטופס הבא.