ריבה דל גארדה ומערב אגם גארדה

ריבה דל גארדה , סאלו, גארדונה ריביירה ודזנצאנו

היום ה-5 לטיול הוקדש לביקור בעיירות שנמצאות במערב אגם גארדה.

במסגרת טיול זה הגענו עד הקצה ואני חייבת לומר שמלבד העיירות המעניינות, הדרך היתה מרהיבה לא פחות (המלצה על כביש מיוחד באמצע הפוסט).
הדרך לשם עוברת בין מנהרות רבות חצובות בהר וככל שמצפינים הנוף יותר הררי ואופי העיירות משתנה.
הצפון הוא למעשה החלק הפחות תיירותי ושם, בחלק מהמקומות, יתגלו נופים ייחודיים המשלבים את האגם הכחול עם מצוקים תלולים.
בעוד שבאיזור שביקרנו עד כה בלטו האטרקציות למשפחות (כדוגמת פארקי שעשועים), כאן וככל שתתקרבו לריבה דל גארדה יבלוט העיסוק בספורט מים.

בכל עיירה בה ביקרנו חווינו אווירה שונה, קצב שונה, נופים אחרים וגם אוכלוסיה שונה ואולי זה הדבר שהיה מיוחד יותר מכל ביום הזה.

העץ הבודד בים המלח

כמה זמן להקדיש לטיול באיזור

בעיני ניתן לרכז ליום אחד את האטרקציות המרכזיות בשילוב ביקור קצר בעיירות.
אלו מכם שאוהבים את ענף הספורט יכולים להקדיש לאיזור זה יותר מיום אחד.

במקרה שלנו נאלצנו במפתיע לשנות את התכניות ובמקום ליהנות מיום טיול שלם נותר לנו חצי יום בלבד וכך למעשה היינו צריכים לבחור בין ביקור בעיירות לבין הגעה לאטרקציות מרכזיות.
מאחר ולא רצינו לפספס את העיירות שבמערב אגם גארדה ויתרנו על 2 אתרים מרכזיים שהיו בתכנון: מפלי וארונה ואגם טנו.

דרך נסיעה יפה לעיירות שבמערב אגם גארדה

אחת הדרכים היפות לנסוע בהן היא דרך מספר SP38.

עיירות במערב אגם גארדה

סאלו Salò

מהמלון נסענו צפונה ועצרנו בעיירה בשם סאלו (Salò) אשר התגלתה כעיירה מקסימה ותוססת עם טיילת ארוכה על שפת האגם בה ממוקמים בתי קפה רבים מול הנוף לאגם וליאכטות הרבות בו.
מומלץ לאחר ההליכה בטיילת והישיבה באחת המסעדות/ בתי הקפה להכנס למדרחוב של העיירה וליהנות משיטוט בין הסמטאות לצד חנויות אופנה מעניינות.

כאשר ביררתי לגבי סאלו נוכחתי לדעת שרבים לא מגיעים לעיירה זו ובעיני הם מפספסים חוויה ייחודית ומרגיעה.
אני ממליצה בחום לעצור בסאלו, ולשבת באחד מבתי הקפה הצבעוניים הפונים לאגם, ליהנות מאווירה של חופשת בטן גב ולשוטט בין סמטאות העיירה היפה ורק אז להמשיך ליעד הבא 🙂

טיילת בסאלו SALÒ
טיילת לצד האגם בסאלו SALÒ
בית על האגם בסאלו SALÒ

גארדונה ריביירה Gardone Riviera

בעיירה השייכת לעשירי האיזור עצרנו להסתכל אך בחרנו שלא להשאר ולטייל בה.
מדובר בעיירה אלגנטית בה תמצאו מלונות ווילות מפוארים המוקפים בפארקים גדולים ובנוסף היא ידועה בצמחים אקזוטיים אשר גדלים בה.
אחד האתרים שמפורסמים בה הוא הבית של המשורר גבריאלה ד'אנונציו המפורסם אשר תרם אותו למדינה לפני מותו. כיום האחוזה בה התגורר הפכה למוזיאון ושם תוכלו להזמין סיור לביקור בבית עצמו וכן לבקר בגנים, במוזיאון מלחמה ובספינה צבאית.

ריבה דל גארדה Riva del Garda

מאחר והיינו לחוצים בזמן ויתרנו על העיירה לימונה סול גארדה שהינה אחת העיירות הפופולאריות במערב האגם והמשכנו עד לעיירה ריבה דל גארדה.
הדבר הראשון שתפס את עיניינו כשהגענו לעיירה הוא העובדה שהיא מוקפת במצוקים גבוהים ורצועת חוף מעוגלת והדבר השני הוא ההתעסקות בענף הספורט.
הנוף המרשים, האווירה הספורטיבית והטיילת הארוכה על שפת האגם הבהירו לנו מדוע אנשים רבים מתאמצים כדי להגיע עד אליה.
לצד כל זאת אומר שלא תמצאו בעיירה זו מסעדות רבות או חנויות ולכן אם הספיק לכם הנוף עד כה וחוויתם את התרבות בעיירות אחרות לא חובה להגיע עד אליה.

בתים על האגם בריבה דל גארדה
ריבה דל גארדה – Riva del Garda
טיילת ריבה דל גארדה
ריבה דל גארדה
אגם ריבה דל גארדה
ריבה דל גארדה היפה

מהעיירה ריבה דל גארדה לעיירה דזינזאנו

מריבה דל גארדה החלטנו לחזור למלון ולהתפנק בבריכת מי המלח המשקיפה על האגם.
בשעות הערב נסענו שוב לסרמיונה היפה ונהננו מהאווירה הלילית והייחודית לה.

קבוצות הוואטסאפ Bestip

אתרים שהיו בתכנית ולא יצאו לפועל

מפלי וארונה Cascata Varone

מדובר במפלים הממוקמים כ-3 קילומטים מהעיירה ריבה דל גארדה.
הביקור באתר זה הוא די קצר (אורך כחצי שעה) ובו גולת הכותרת היא המים הנשפכים מאגם טנו ומגובה רב אל המערה.
הסיור במקום בתשלום.

מחיר

5.5 אירו לאדם.

להצטייד

כדאי להצטייד בלבוש חם.

אגם טנו

אגם טנו המפורסם נמצא כ-8 קילומטרים ממפלי וארונה ובו תיהנו מטיול, פיקניק ורחיצה מרעננת.

טיפ
כשני קילומטרים מאגם טנו נמצא כפר קטן וציורי בשם קאנאלה די טנו ובו תוכלו ליהנות מארוחה טובה ושיטוט קצר בכפר בו המקומיים שומרים על צביונו.

מגיעים עם עגלה?

כדאי לדעת שלא ניתן לקחת את העגלה.

עלות חניה

המחיר לחניה הוא 1.30 אירו לשעה. משעה 19:00 ללא עלות.

העיירה לימונה סול גארדה Limone sul Garda

אחת העיירות שלא הספקנו להגיע אליה הוא לימונה סול גארדה המשלבת צוקים מרשימים, רצועת חוף, טיילת וסמטאות עתיקות.
במקום תוכלו ליהנות משיטוט בין הסמטאות, שוק שמתקיים בימי שלישי בשעות הבוקר, טיול לאורך הטיילת, רביצה באחד מחופי הרחצה המוסדרים לצד משקה מרענן או שייט באחת הסירות.

הטיול למילאנו מתחיל במסלול הבא

אל תשכחו להציץ במדריך הקצר לחופשה משפחתית בצפון איטליה בו תהנו מטיפים חשובים ומסלולים מומלצים.

מעוניינים למצוא מלון, טיסה או חבילה משתלמת?
לקבלת הצעת מחיר מוזלת מבעלי חברת "טריפנדה", סוכן הנסיעות של Bestip, אתם מוזמנים למלא את הטופס הבא.