מי אמר שאי אפשר לטוס לחו"ל במחיר של חופשה בארץ ?! המלצה חמה על היעד הפופולרי כרתים

"יוצאים לחופשה! תתחילו לבדוק תאריכים פנויים" הודיעו ההורים.
כשמדובר ב- 7 אנשים איתם צריך לתאם מועד בו כולם יכולים לצאת לחופשה מדובר בפרוצדורה לא קטנה אבל שאנחנו נגיד לא לכרתים?! זאת בכלל לא היתה אופציה  😀
כשהתחלתי לחפש חבילות נופש, בחו"ל ובארץ, מהר מאוד הגעתי למסקנה שב-4 ימים לא רק שנזכה לחוות ולראות יחד יעד אחר ומיוחד אלא גם נוכל לקבל חבילה הרבה יותר משתלמת מזאת שנמצא בארצנו הקטנטונת.
לאחר שטיילנו במספר מקומות ביוון וחיפשנו חופשת בטן גב בחרנו בכרתים שאהובה כל כך על תיירים רבים ומשם לחזור עם רשמים.
לאחר בדיקה קפדנית והשוואת חבילות שונות סגרנו לסוף חודש יוני את החבילה המשפחתית הבאה אשר כוללת:
טיסות + 3 לילות במלון 5 כוכבים + חצי פנסיון (בוקר וערב) + 4 חדרים + הסעות משדה התעופה ובחזרה בכ-550 דולר לאדם (מבוגר).

העץ הבודד בים המלח

 
אז אחרי שנחתי, ביליתי, טיילתי וחזרתי עם חוויות חדשות ועם טיפים שלא הצלחתי למצוא בעצמי ברחבי הרשת, אני שמחה לשתף אתכם בכל הפרטים החשובים כדי שהחופשה היוונית הבאה שלכם תהיה חופשה מפנקת, יעילה ועם עוד קצת שקלים כדי שתוכלו לבזבז בה  😉

 

 

קצת לפני שמתחילים מס' פרטים שימושיים:

  • המטבע בכרתים- אירו.
  • חשמל- 230V (למרות שמדובר בשקעים כמו בארץ רצוי להביא מתאם מאחר וחלק מהשקעים שקועים עמוק בקיר).
  • השפה הרשמית- יוונית.
  • מתאים למגוון סוגי מבקרים- זוגות, חברים, משפחות ועוד.
  • מזג אויר- בדומה לישראל בחודשי הקיץ חם ולח ואילו בחודשי החורף קריר ויש משקעים (בהרים קר מאוד בחורף).
  • דרכי הגעה- בטיסה או בשייט. 
  • זמן טיסה- כשעה וחצי.
  • הפרש שעות- אין. כמו שעון ישראל.
  • תחבורה- מומלץ לשכור רכב ולהקיף את האי דרך הכביש הראשי.
    ניתן להתנייד באמצעות אוטובוסים, מוניות וכן טיול מאורגן (סקירת אופציות התחבורה יפורטו בפוסט הבא).

חוף הים בכריתים

רקע קצר על כרתים:

כרתים הוא האי הגדול ביותר ביוון והחמישי בגודלו מתוך איי הים התיכון.
מיותר לציין שהוא גם בין היעדים הפופולריים בקרב התיירים הישראליים.
גודלו 8,312 קמ"ר ובו מתגוררים מעל 600,000 איש. כל זה לא מפריע לשמוע, בעיקר בחודשי הקיץ, עברית בכל פינה: )
לכל מי שמחפש קצת יותר מחופשת בטן גב במלון 24/7 מומלץ בחום לתכנן את הטיול בכרתים, שכן האטרקציות השונות פזורות ברחבי האי ובאזורים המרוחקים אחד מהשני. 
האי מחולק למספר מחוזות:
מחוז הרקליון HERAKLION, מחוז רתימנו RETHYMNON, מחוז חאניה CHANIA ומחוז לאסיתי LASITHI.
בכל מחוז יתגלו לפניכם נופים שונים ואטרקציות ייחודיות אשר יפורטו בהרחבה בפוסט הבא.

מתי כדאי להגיע ובאיזה איזור מומלץ ללון:

כדי ליהנות ממזג האוויר הנוח ביותר בכרתים מומלץ להגיע בחודשים מאי, יוני, ספטמבר ואוקטובר והבונוס הוא שהמחירים בעונות אלה יהיו זולים הרבה יותר מהעונות העמוסות בתיירים (יולי-אוגוסט).
מניסיון אישי ככל שתקדימו להזמין לחודשים יוני וספטמבר (שבעיני עדיפים) כך תמצאו דיל טוב יותר.

לפני שסוגרים תאריך לחופשה כדאי שתדעו:
יום ראשון הוא יום בו כל החנויות בכרתים סגורות, למעט העיירה חרסוניסוס, לכן רצוי לסגור חבילה אשר לא תכלול את יום ראשון (אלא אם כן יום ראשון הוא היום בו אתם טסים הלוך/חזור וכך בדרך כלל תהיו בסביבת המלון).
במידה ומדובר בחבילת סופ"ש- הזמינו חבילה של חמישי- ראשון במקום שישי-שני (וכך תמנעו מיום ראשון בו הכל סגור).
במידה ומדובר באמצע שבוע- הזמינו חבילה שאינה כוללת את יום ראשון (מיום שני ואילך).
יש הרבה מה לראות בכרתים ולכן חבל שעד שאתם מגיעים יהיה לכם יום בו האופציות יהיו מצומצמות, פרט לשהייה במלון ובמרכז חרסוניסוס.

לעניין מספר הימים המומלצים:
במידה ואתם מעוניינים לטייל בכרתים ולא רק לנפוש- כדאי להגיע ל-4 לילות לפחות.
לעומת זאת אם מדובר בחופשה שעיקרה חופשת בטן גב- בדרך כלל 3 לילות יספיקו בהחלט.

לעניין האיזור בו מומלץ למשפחות וחברים ללון:
לאחר שאנחנו שהינו במלון שנמצא בחרסוניסוס עצמה אמליץ על התכנון הבא:
חרסוניסוס זוהי עיר שנראה שפותחה עבור התיירים- חופים, אטרקציות על החוף, מרכז שוקק חיים שמלא במסעדות ופאבים מהממים על חוף הים ובמקביל לרחוב זה ישנו רחוב עם חנויות שמאוד נחמד להסתובב בו (רק תקחו בחשבון שהפריטים שנמכרים ברחוב הרבה יותר יקרים מהפריטים שתמצאו בערים השונות.
כמו כן במרחק נסיעה קצר ישנן אטרקציות המותאמות לילדים כגון האקווריום של כרתים ופארק המים והמרחק לשדה התעופה הוא די קצר, כך שהדבר יכול להתאים למשפחות עם ילדים קטנים.
במרחק של מספר קילומטרים מהעיירה נמצא ה-מקום לצעירים והוא לא אחר מהעיירה מליה שבמשפט אחד כל הרעש הוא סביב רחוב אחד שמצדדיו מסיבות ופאבים לצעירים ושם ניתן למצוא הרבה צעירים מאירופה וארה"ב בגילאי 17-20.
כך שאם אם אתם משפחה עם ילדים קטנים או חבר'ה צעירים שמעוניינים להגיע לסופ"ש קצר- איזור תיירותי זה בהחלט יכול להתאים לכם.
במידה ואתם מעוניינים לראות קצת יותר מכרתים (חופים עם מי טורקיז, אגמים, אתרים ארכיאולוגים, טיולי טבע פראיים, כפרים מיוחדים ועוד) או שאתם מתכננים חופשה ארוכה יותר מסופ"ש- אני בהחלט מציעה להזמין מלון באיזור חאניה, העיר הוונציאנית היפה והתוססת שמלאה ברחובות מפותלים, טברנות, שווקים, חנויות מותגים, חופים שקטים ומדהימים לאורכה ועוד אטרקציות שאפרט בפוסט הבא אך שנמצאת במרחק של כשעתיים וחצי נסיעה מהרקליון.
זוגות שמחפשים חופשה רומנטית ומלונות יוקרתיים יוכלו למצוא זאת גם במקומות יותר מבודדים כמו למשל מלון Daios Cove Luxury Resort & Villas‎‏‏‏ המרשים שנמצא באגיוס ניקולאוס.

כללי בתי המלון בכרתים:
ככלל קבלת החדרים היא מהשעה 14:00. לא ניתן להגיע לארוחות בבגד ים ובחלק מהמלונות (כמו המלון בו אנחנו התארחנו) לא היה ניתן להגיע עם מכנס קצר.

מלון ALDEMAR ROYAL MARE

הגענו למלון, או יותר נכון לומר לאתר נופש עצום בגודלו, בו מתניידים לרוב עם קלנועית כאשר לקחנו מראש חבילה של חצי פנסיון.
כאשר ניגשנו לקבלה כדי לקבל את החדרים קיבל אותנו נציג והציע לנו הצעה שלא יכולנו לסרב לה – לשדרג את 4 החדרים הסטנדרטיים שהזמנו ל- 2 חדרי סוויטה, ללא עלות נוספת, מאחר וברגע האחרון 2 משפחות ביטלו את ההזמנה.
כאשר יצאנו לשטח לבדוק את חדרי הסוויטה בטרם נקבל החלטה אמרתי משפט אחד ויחיד לכל המשפחה: אם מישהו כאן אומר "לא" לכל הטוב הזה, אני לא אדבר איתו במהלך כל החופשה  😉 
כך למעשה קיבלנו 2 סוויטות יוקרתיות שלכל אחת בריכה פרטית (אחת גם קו ראשון לחוף הים) והתחלנו ברגל ימין את החופשה המושלמת ביוון.
אם חשקה נפשכם בסוויטה היוקרתית בשם אפרודיטה אלו הם הפרטים:
כל סוויטה מותאמת  ל-4 מבוגרים עם דלת מקשרת ביניהם ועם ויטרינה לבריכה המטריפה, כאשר חדר אחד הוא יותר מרווח ויוקרתי הכולל גם מיני משרד, סלון, חדר שינה מפואר, מקלחת מפוארת לרבות ג'קוזי ואילו החדר השני והמרווח כולל סלון בו נמצאת המיטה, פינת אוכל, מיני בר, מכונת קרח ושירותים נוחים.
במידה ואתם מעוניינים לחסוך בהוצאות ולקבל חדר סטנדרטי כמו שאנחנו הזמנו מראש- רצוי ומומלץ לבקש חדרים אשר פונים לחוף הים או שממוקמים באיזור זה וכך תהיו גם בקרבת הבריכות הגדולות של המלון והברים השונים. בכל מקרה אתם תמיד יכולים להתקשר לקבלה ולהזמין קלנועית שתיקח אתכם לכל חלק שתרצו ברחבי המלון.

סוויטה עם בריכה
סוויטת אפרודיטה
הבריכה הפרטית של הסוויטה
הבריכה הפרטית של הסוויטה

חוף ים בחרסוניסוס

חוף הים
חוף הים של המלון

קצת פרטים על המלון עצמו-
מדובר במלון בדרגת 5 כוכבים אשר מעוצב בעיצוב יווני מסורתי ונמצא בחרסוניסוס. המלון משתרע על פני שטח ענק ומסתיים ברצועת חוף פרטית.
מי שישהה בחדרים הממוקמים בתחילת המלון (בעיני הם פחות עדיפים) יהיה במרחק הליכה של כ-7 דקות מהחוף ואילו אלו שיבחרו בחדרים שקרובים לשפת החוף יהנו כפי שאמרתי יותר גם מהקרבה לחוף וגם מהקרבה לברכות השונות. מיותר לציין שאלו שיבחרו בחדרי הסוויטות יקבלו חדרים מפוארים עם בריכה פרטית ונוף ישיר לחוף הים.
ארוחת הבוקר של המלון די עשירה וארוחת הערב משתנה מדי יום ולפי קונספט מסוים (איטלקית, דגים וכו'). משפחות השומרות כשרות יתקשו לגוון באוכל שמציע המלון ויאלצו להסתפק במנות הבסיסיות הכוללות פסטה, פיצה, אורז, צ'יפס, פירות, ירקות וכדומה.
המלון כולל מספר רב של בריכות שחייה (עד כדי כך שלא הצלחנו לספור בכמה בריכות מדובר) ובנוסף חוף ים פרטי, מגרשי טניס, ווי פיי חופשי, חניה פרטית ללא תשלום, ספא, מס' בארים וכן מספר מסעדות, לרבות מסעדה יוונית ומסעדת גורמה מהממת בשם "קנדיה".
מאחר והחבילה שלנו כללה חצי פנסיון לא אכלנו במסעדות השונות של המלון ואשר מוצעות לאורחי המלון (נכון לחודש יוני) ב-25% הנחה.
מרכז חרסוניסוס נמצאת במרחק של כ-4 ק"מ מהמלון (עלות נסיעה מהמלון למרכז חרסוניסוס היא 8 יורו).
העיירה מליה שמלאה בצעירים נמצאת במרחק של כ-10 ק"מ מחרסוניסוס (עלות נסיעה מהמלון למליה היא 22 יורו).

לכתובת אתר המלון: לחצו כאן
מלון עם חוף ים פרטי

אחת מהבריכות של המלון
בריכות רבות עומדות לרשות אורחי המלון
בריכות שיוצאות מחדרי הסוויטה
בריכות פרטיות של חדרים משודרגים
חדרים נוספים במלון
מסעדה על המים
מסעדת הגורמה Candia

חברת השכרת הרכב "Zakros Tours" המומלצת ע"י Bestip וגם ע"י המשפחה שלה : ) 

כשבוע לפני החופשה המתוכננת התחלתי לבדוק לגבי חברות השכרת רכב מומלצות. אנשים שביקרו בכרתים ציינו בפני כי החברות המקומיות יתנו מחירים יותר נמוכים אך בדרך כלל גם יעניקו רכבים ישנים יותר. בחיפוש אחר המלצות על חברת השכרה חברה אחת ומוכרת בלטה מעל כולם והומלצה רבות ברחבי הרשת והיא Zakros Tours.
באתר החברה צויינה כתובת האי מייל שלהם למעוניינים להזמין מראש רכב מסוים וכך למעשה אני התנהלתי מולם.
לכל שאלה (ותאמינו לי שהיו לי שאלות) ענו לי בצורה עניינית, סבלנית ומקיפה (מה הביטוח כולל, האם יש מזגן, גיר רגיל או אוטומט, רכב מסוג מסוים, רכב חדש או ישן) והדבר שלמעשה חתם את העסקה הוא שקודם כל הביטוח שמציעה החברה כולל את הכל (אין השתתפות עצמית בשום מקרה), לא משלמים מראש במועד ההזמנה אלא במזומן לנציג שנותן לכם את הרכב ובנוסף שבמקום שנגיע עד למרכז חרסוניסוס עצמה וניקח את הרכבים שהזמנו, הם הגיעו בעצמם למלון בשעה שסוכמה בנינו, הסבירו לנו את כל מה שצריך לדעת, החתימו על חוזה ולאחר יום שלם רק היינו צריכים לתת את המפתחות לנציג/ה בקבלה של המלון והם משם המשיכו ללקוח הבא.
הזמנתי 2 מכוניות טיוטה יאריס אוטומט ממוזגות, כאשר הנציג ציין בפני שאחת מהן היא ממש חדשה ואילו השנייה כבר מספר שנים על הכביש.
נהננו מהמכוניות, מהשירות שקיבלנו ואפילו קיבלנו מהם הודעת תודה על שהחזרנו את המכוניות באותו מצב בדיוק כמו שנתנו לנו.
מה עוד שידענו שיש לנו כתובת לכל בעיה- הנציג הפרונטלי וכן הנציג שאיתו התכתבתי במייל נתנו לי את הפלאפונים שלהם לכל בעיה שתהיה.

אין לי ספק שלכל אחד ואחת מאיתנו חשוב לשכור רכב מחברה טובה ואמינה, כך שלא יהיה חשש במקרה של תקלה או תאונה, לצד שירות זמין ונוח עד כדי כך שאתם רק צריכים לשים את המפתחות בקבלה.

לכתובת אתר החברה: לחצו כאן 
כתובת המייל: ‫[email protected]

הערות חשובות בכל הנוגע להשכרת רכב:

  • במידה ואתם מגיעים בעונת התיירות או מעוניינים בסוג מסוים של רכב או ברכב אוטומט/ גיר רגיל- כדאי להזמין את הרכב מראש, כדי שלא תגיעו ולא יהיה רכב מתאים עבורכם.
  • אל תשכחו להביא ולהציג רישיון נהיגה בתוקף (בכרתים לא ביקשו מאיתנו רישיון בינלאומי למרות שעשינו).
  • ודאו שביטוח הרכב שעשיתם כולל את הכל, לרבות ביטוח החזר השתתפות עצמית במקרה של נזק או גניבה.
  • הכביש הראשי והמהיר של כרתים (כביש 90) הוא כביש מהיר ונוח שחוצה את האי לכל רוחבו אך ברגע שפונים לערים, עיירות וכפרים שונים הכבישים הופכים להיות צרים ואף מעוקלים ולכן עליכם להיות עירנים וזהירים. כמו כן כדאי לנהוג במשנה זהירות מכיוון שבכרתים אין הקפדה יתרה על נושא בטיחות בדרכים וכך נהגים רבים נוסעים מעבר למהירות המותרת ואף חוצים פס לבן. כאשר תגיעו לכביש של נתיב אחד מקובל לרדת לשוליים על מנת לתת לשאר הנהגים לעקוף בבטחה.
    המהירות המותרת בכביש המהיר היא 90 קמ"ש ואילו בכביש בשטח בנוי- 50 קמ"ש.
  • שמרו על כל המסמכים של הרכב, לרבות החוזה עליו חתמתם ביום המסירה, כדי שלא תתקלו בבעיה בעת ההחזרה.
  • אל תשכחו להחזיר את הרכב עם מיכל מלא כפי שקיבלתם אותו, אחרת תשלמו תעריף שייקבע ע"י חברת ההשכרה.
  • שימו לב לגיל המינימום שנקבע בחוזה השכרת הרכב והוותק שנדרש מהנהג ובדקו שהגילאים הנכונים מבוטחים בביטוח המתאים.
  • שימו לב כי GPS המוצע ע"י חברת ההשכרה הוא בתשלום נוסף ולכן מומלץ לעשות חבילה מראש בטלפון הנייד ולעבוד עם waze או google maps וכמובן להחזיק מפה ליתר ביטחון.

בפוסט הבא יפורט מדריך הכולל אטרקציות מרכזיות שלא כדאי להחמיץ וכן הצעות למסלולים כדי שהחופשה היוונית שלכם תהיה מושלמת ומשתלמת
למעבר למדריך לחצו כאן

מסעדה יוונית בכרתים

 

מעוניינים למצוא מקום לינה, טיסה או חבילה משתלמת? לקבלת הצעת מחיר מסוכני הנסיעות שמעניקים שירות לצוות Bestip אתם מוזמנים למלא את הטופס הבא

    לקבלת הצעת מחיר מלאו טופס זה

    הערה 1

    השאירו תגובה ✦ כתובת האימייל לא תוצג באתר

    כתבו הערה
    הכניסו את שמכם כאן